štvrtok 17. júla 2014

Wenn ich groß bin, flieg ich zu den Sternen - Recenzia

Ahojte.
Hlásim sa Vám po dlhšej dobe s recenziou. Chcela by som recenzovať všetky knižky, ktoré som prečítala, takže spravím recenziu aj na túto knižku, ktorá je v nemčine a veľmi sa mi nepáčila. Môžete to brať ako upozornenie pre tých, ktorí čítajú v nemčine...neberte to! Určite je množstvo iných lepších kníh, ktoré vás chytia za srdce.

Originálny názov: Wenn ich groß bin, flieg ich zu den Sternen
Autor: Kathrin Aehnlich
Počet strán: 160
Rok vydania: 2009
Vydavateľstvo: Piper Taschenbuch




Anotácia: Vom Kleinsein und vom Größerwerden, von Christenlehre und Ernst Thälmann, von Gruppenratswahl und Schnäppchen im Gemüsekonsum: Kathrin Aehnlich erzählt von einer ostdeutschen Kindheit in den Sechzigerjahren, wie sie viele erlebt haben. In abgründig-ironischen Geschichten entlarvt sie Rollenklischees und Sprachhülsen und führt eine Welt vor, in der der Duft der großen weiten Welt genauso verlockend scheint wie ein Pioniernachmittag im Kosmonautenzentrum.

Môj názor: Kniha znamená v preklade "Keď budem veľká/ vyrastiem, poletím ku hviezda". Autorka Kathrin Aehnlich opisuje Východné Nemecko v 60-tých rokoch minulého storočia. Ako vieme, v tom čase sa tam nežilo extra dobre, ale v porovnaní s nami to nemali až tak zlé :) Ale vysvetlite to Nemcovi, že? :-)
Hlavnou hrdinkou je mladé dievča, ktorej meno a vek nie je v knihe ktovieak spomenuté. Vo videu som povedala Elise, ale teraz naozaj neviem nájsť, odkiaľ to mám :-) V niektorých názoroch na knižku som našla, že autorka opisuje svoje detstvo. Blbosť! Úplne na začiatku je napísané, že ide o fiktívnu záležitosť. 

Celá kniha nie je vôbec hrubá, má 160 strán, ale keď vás kniha nebaví, tak sa aj to zdá ako večnosť :-) Je koncipovaná skôr ako také spomienky, nejde veľmi o nejaký obšírny príbeh. Opisuje tam svoju rodinu, otec skrblík, ktorý si každý výdaj pekne zapíše do zošitka, matka žena v domácnosti, ktorá si rada zaflirtuje s nejakým tým mužom...a vcelku veľký priestor dostáva teta Elvíra, ktorá je vdova a ľúbi si vypiť. Malo by to byť celé vtipné a ironické....na mňa to ale nefungovalo. Autorka začala rozprávať určitú príhodu, odrazu jej niečo pripomenulo iné príhodu, tak skočila tam...a odrazu zase naspäť....a ja som len nechápala, o čo jej ide. Úroveň nemčiny je tam naozaj dosť vysoká, keďže kniha je pôvodná, nie je preložená a autorka sa vyžíva v rôznych idomoch. 

Mojím najväčším problémom asi bolo, že ma tam nikto nechytil za srdce, s nikým som sa nevedela stotožniť, liezli mi na nervy. Takže záver... ak by ste narazili na túto knižku...neberte ju! Určite sa nájdu knižky s podobnou tématikou a pútavejšie napísane.

U mňa teda nič moc


PS: Čo myslíte, prečo sa kniha volá tak ako sa volá? Čo dôležité sa udialo vo svete v 60-tých rokoch? Napíšte. Budem sa tešiť.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára