streda 6. augusta 2014

Zajtra bude lepšie - Recenzia

Názov: Zajtra bude lepšie
Originálny názov: Kiffe kiffe demain
Autor: Faiza Guénová
Počet strán: 133
Rok vydania: 2006
Vydavateľstvo: Ikar


AnotáciaDoria je pätnásťročné marocké dievča, ktoré žije so svojou matkou na predmestí Paríža. Otec ich opustil, aby sa vrátil do Maroka. Mladá hrdinka napriek chudobe nezatrpkne a silu čerpá z rozhovorov s kamarátom Hamoudim, ktorý pochádza z ešte chudobnejších pomerov. Hamoudi sa živí dealerstvom a recituje Rimbauda. 

Príbeh Doriinho spoznávania sveta je vyrozprávaný sviežim jazykom, v ktorom sa strieda humor s láskavosťou a prekvapivo zrelými úvahami, maskovanými zdanlivou naivitou.

Preklad: Jarmila Pospěchová
Návrh obálky: Viera Fabianová

Môj názor: Kniha sa mi fakt páči!
Kúpila som ju v zľave v miestnom kníhkupectve za 1€. Vravím si, keď to bude blbosť, nič to. Vykľula sa z toho naozaj dobrá knižka, plná irónie, nadhľadu nad celou životnou situáciou, ktorú pätnástročná Doria musí spolu so svojou matkou zažívať. Doria mi bola hneď sympatická, páčil sa mi jej humor a kľudne by som brala aj dlhšiu knižku, škoda toho. Zaujímalo by ma, ako pokračoval príbeh ďalej. Príbeh samotný nie je naozaj komplikovaný, ale mne to v tomto prípade vôbec nevadilo. Sú to len postrehy zo života popretkávané ironickými poznámkami.
Ak knihu niekde uvidíte, určite sa po nej pozrite. 

PS: Čoskoro chystám obálkovú vojnu práve tejto knihy. Lebo táto slovenská je naozaj naozaj otrasná :-)

1 komentár:

  1. Mně se moc nelíbí obálka, ale to je takový můj zlozvyk. Hodně vybírám knihy podle obálky :D Anotace se mi celkem zamlouvá :)

    OdpovedaťOdstrániť