štvrtok 16. januára 2014

Ich gehe weiter auf seinem Weg - Recenzia

Originálny názov: Ich gehe weiter auf seinem Weg
Autor: Lea Rabin
Počet strán: 444
Rok vydania: 1997
Vydavateľstvo: Knaur

Anotácia: Žiadnu oficiálnu som nenašla

Môj názor: Túto knižku som si kúpila v septembri roku 2012, keď som bola na dovolenke v Taliansku. Z domu som si nezobrala žiadny časopis, knižku... Nutne som potrebovala niečo čítať, tak som nabehla do jediného kníhkupectva, pokukala knižky v zľave a upútala ma táto.

Lea Rabin bola manželkou niekdajšieho izraelského premiéra Jitzchaka Rabina, ktorý bol 4. novembra 1995 zavraždený. Kniha začína práve opisom tohto tragického dňa. Neskôr spomína Lea na svoje detstvo, začiatky ich vzťahu s Jitzchakom. Postupne spomína na všetky etapy ich spoločného života. Ťažké časy, ako napr. pôsobenie v armáde, šesťdňovú vojnu. Ale aj lepšie časy, napr. keď bol veľvyslancom v USA. Bol dvakrát premiérom, je nositeľom Nobelovej ceny. Naozaj mali veľmi zaujímavý život, o ktorom by som sa nedozvedela nebyť tejto knihy. Toto sa nedá knihe uprieť. Rozšírila mi obzory. Priznám sa, predtým som nemala ani tucha o tom, čo všetko sa v Izraeli dialo v 20.storočí.

 Nemôžem povedať, že by sa kniha čítala ľahko. Bolo to síce zaujímave, ale určite to nie je kniha na dva dúšky. Keďže všetky informácie, spomenuté v knihe, boli pre mňa nové, občas som sa v tom strácala. Ale po prečítaní tejto biografie som naozaj rada, že som si ju kúpila. Úplne niečo iné, než ženské romány, ktoré som doteraz v NJ čítala. (A ešte teda okrem nejakých diel z 18.storočia, čo sa teda nedá s ničím porovnať :-D)

Prečo túto knižku ÁNO?
* dozviete sa veľa nového, rozšíri vám to obzory
* nižšia cena (kúpené za 5€)

Prečo túto knižku NIE?
* keď neviete dosť dobre po nemecky, tak vám bude asi na prd :-)
* ak si chcete pri knižke oddýchnuť, tak toto asi nebude to pravé

Hodnotím 3 kvetinkami

2 komentáre:

  1. Dej vyzerá zaujímavo, ale ako si povedala, neviem nemecky, tak mi je to naprd :D :D Ale aj keby som vedela, tak sa asi neodvážim pustiť sa do toho :D Myslím si, že nemčina je dosť náročná :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. veru je, hlavne tie zaciatky pri uceni..ale ked ju uz ako-tak ovladas, tak je to super

      Odstrániť