sobota 4. januára 2014

Šťastie nie je mýtus - Recenzia



Originálny názov: Šťastie nie je mýtus
Autor: Zuzana Koščová
Počet strán: 134
Rok vydania: 2013
Vydavateľstvo: Zuzana Koščová


Anotácia: 
Moja knižka o šťastí, pozorovaní života a o všeličom inom...
 “Verím, že na svete nie sme preto, aby sme robili dojem na druhých a žili nejak “lebo všetci tak žijú.” Verím, že je možné žiť svoj život spôsobom, ktorý nás robí šťastným. Milovať, učiť sa, smiať sa, inšpirovať, plniť si sny, pomáhať, niečo po sebe zanechať a nemusieť nič ľutovať.”
Táto kniha nemá ambíciu byť návodom. Nechcem v nej vystupovať v pozícii učiteľa, psychológa či iného odborníka. Chcem sa s Vami jednoducho ako človek podeliť o príbehy a príklady zo života a o zamyslenia nad princípmi, ktoré fungovali a obohatili život mne aj mojim blízkym.
Dočítate sa napríklad:
• Ako zmeniť komplikované vzťahy na dobré a dobré na úžasné
• Prečo je vďačnosť tak dôležitá a ako využívať jej silu
• Čo sú obmedzujúce presvedčenia a ako dosiahnuť vnútornú slobodu
• Ako dosiahnuť hojnosť a životnú spokojnosť pomocou princípu dávania a príjmania
• Ako nepremárniť svoj život v šedivom stereotype
• Ako v sebe objaviť intuíciu a naučiť sa ju využívať
• Ako nechať hnev, závisť a nespokojnosť odísť zo svojho života


Môj názor: Sedím tu a rozmýšľam, ako poňať túto recenziu. Autorkou tejto knižky je totižto moja kamarátka a nechcem pôsobiť, že som tým ovplyvnená. Ale som. Lebo v knihe spomína veci, ktoré už o nej viem, životné udalosti, na ktoré si pamätám.
Táto knižka sa môže zaradiť medzi motivačnú literatúru. Ale nie tú, ktorá vám vymýva mozgy, dookola sa v nej píše to isté, takže namiesto toho, aby vám knižka v niečom pomohla, tak vás len rozčúli. "Šťastie nie je mýtus" je úplne iná. Knižka je rozdelená na viacero menších kapitol, väčšinou majú len 2-4 strany. Ale to čo v nich Zuzka píše má hlavu a pätu a trafí vás to priamo do srdca. Lebo píše o vás. O pocitoch, ktoré máte, o situáciach, ktoré ste zažili. Na základe vlastných skúsenosti vám nenásilne radí, ako môžete zmeniť svoj životný postoj, zmýšľanie o sebe samom a o svojom okolí.
V knižke nájdete viaceré citáty. Tým úprimne moc neholdujem, ale majú niečo do seba. Celkový dizajn knihy musím naozaj pochváliť, obálka je krásna a srdiečková púpava, ktorá sa sem-tam v knižke objaví, je veľmi milý a originálny nápad.
Na konci knihy nájdete pekné zhrnutie, kde nájdete zjednodušene to, o čom ste čítali v celej knižke. Keby si ľudia prečítali aspoň to zhrnutie, hneď by bol svet krajší.
Veľakrát sa mi pri čítaní stalo, že som uznanlivo pokyvovala hlavou, vedela som presne o čom píše a uvedomovala som si, čo všetko robím zle a ako sa chcem zmeniť. Vďaka tejto knižke sa vám nezmení život, ale možno pomôže si uvedomiť viaceré veci, ktoré stoja za zváženie, či by ste ich nemohli zmeniť.
Ľudia sú neskutočne negatívni a ja som z toho úprimne unavená, lebo je to dosť nákazlivé. Pre mňa sa táto knižka stáva takou malou bibliou (a veru jedinou, lebo som neveriaca :-D). Budem sa k nej neustále vracať, lebo myšlienky v tejto knižky sú naozaj trefné a veľmi pekne podané. Naozaj ju odporúčam a určite to nie je preto, že Zuzku poznám. Tento počin naozaj chválim a držím mu palce do budúcna.

Hodnotím 5 kvetinkami

 

2 komentáre:

  1. Kniha môže byť vážne zaujímavá :) inak ďakujem za pridanie môjho blogu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja motivačnú literatúru moc nemusím, vždy ma rozčúli 8D ale knižka na pohľad vyzerá veľmi pekne a milo 8)

    OdpovedaťOdstrániť